tirsdag 5. september 2017

Gratulerer med dagen, Anne - 50 år.

Fikk i oppdrag av svigerinna mi og lage et kort, da hun skulle i 50 års lag. 
Jeg laget et rammekort/Shadow-card. Fant en tutorial på nett. Veldig enkelt å lage disse kortene, og artige - og man kan lage det med mye eller lite pynt - dekorative er de uansett syns nå jeg. 
Jeg kjøpte for lenge siden en liten bunt med "hønsenetting" og har ikke funnet noe lurt sted å bruke dette, før nå. Så i ettertid at jeg kunne puttet mer innenfor selve ramme før jeg hadde på nettingen, men limt er limt, så da ble det slik. 
50 tallet er chipboard som er dekket med bladgull. Har også dekket notene med bladgull - kobberfarget. Utklippsbildet er fra North Star Stamp
Det artige med kortet er jo at det blir på en måte 3-D. Selve motivet ligger jo nedi kortet - med ramme rundt - som en ordentlig ramme til fotografier. 
"Hønsenettingen er limt på, og dekket over med bånd. Pyntet med noen papirblomster, sløyfe og charms. 
Innsiden er forholdsvis enkel, med plass til personlig hilsen i tillegg til stempel-hilsenen.
Fått meg nytt personlig stempel - med adresse til bloggen - så måtte ta bilde av baksiden også. 
Gratulerer med dagen, Anne. Håper du hadde en flott kveld. 
Takk for at du titter - håper du vil legge igjen en liten hilsen så jeg ser du har vært her. Har du blogg selv? vel, da kommer jeg nok innom :-)
Ha en strålende dag videre :-)

2 kommentarer:

Elins Cards and other handscrafts sa...

Stilig :) Artig med litt uvanlige kort modeller :)
Ha en super dag
Klem Elin ♥

Hildes kort sa...

Tusen takk for det Elin. Helt enig, artig med noe nytt, om det er nye stempler eller brettemåter😉

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din