søndag 2. april 2017

Barnedåp

Det å bli bestemor, det er livets dessert sies det. Gleder meg til det blir min tur til å oppleve livets dessert, selv om det får bli noen år til. Jeg har det ikke travelt med å smake ;-)
Denne gangen er det ei venninne som har fått smake på denne desserten, og skal nå i barnedåp til (helt sikkert) verdens fineste Syver. 

I den forbindelse har jeg fått æren av å lage gave-eske og dåpskort til lille Syver.
Både eske og kort har vært som tutorial i Ett Trykk, et blad jeg er veldig glad jeg får i posten. 

Resultatet ble slik, og både bestemor og jeg ble fornøyd :-)

 Kortet er et "svingekort", og er hentet fra Ett trykk nr 1 2017. 

Når kortet åpnes blir den utskjærte delen foran - her bamsen - med rundt til innsiden. Ett fiffig liten sving. Og da kortet får denne firkanten midt i, kan det også stå oppe til syne for alle som vil se. 


Et hvitt felt, kun med bokstavkloss på, så bestemor kan skrive noen koselige flotte ord som gratulasjon til dåpsdagen. 


 Esken var i det mal på i Ett trykk nr 5 2016. 
En gaveeske jeg har laget flere ganger. Denne gangen har jeg satt bånd på som holder lokket nede. 
Magnolia bladswirl under blomstene og en S for Syver :-) 
 Lyssettingen på rommet viser fargene litt forskjellig. Men de stemmer best med esken slik den er på bilde rett under her. 
Har valgt å ha hvite sider, da det er mye blått ellers, både utenpå og inni. 
Nå er det bare å fylle esken med gaven som skal i, og vente til 2. april. Gratulerer med dåpsdagen til lille Syver. 

Materialliste: 
Karton - Bazzill - både vanlig og den litt tykkere som er fin å bruke til esker. 
Pynteark - Maja Design - Skjærgårdsliv
Stempel: ukjent
Blekk: Black Memento, Faded jeans fra Distress
Dies:
Spellbinders Hjerter og firkant (til Bamsen)
Magnolia: bladswirl
Bånd fra Søstrene Grene
Sugerør fra Lagerhouse
Metallpynt - ukjent
Klistremerker - Sandylion Essentials

Ingen kommentarer:

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din